Programlama öğretimi yaklaşımları / Editör : Özgen Korkmaz ; yazarlar : Özgen Korkmaz, Abdullah Kuzu,Recep Çakır, Feray Uğur Erdoğmuş, Mehmet Kara, Volkan Kukul, Mesut Türk, Yavuz Ünal, Hayriye Ayşe Oluk, Ahmet Sağlam, İbrahim Çelik, Ali Oluk. - 1. basım - Ankara : Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. - 264 s. : resim, şekil ; 24 cm. - Nobel yayın no: 2379. Eğitim no: 476. .

Arka kapak: Son yıllarda programlama eğitimine ilişkin önemli bir
paradig­ma değişikliği meydana gelmiş, programlama eğitimi verilerek
üst düzey düşünme becerilerinin kazandırılabileceği
benimsenmiştir. Bir başka ifadey­le artık programcı yetiştirmenin
yanı sıra, programlama eğitimi verilerek bireylerin üst düzey
düşünme becerilerinin geliştirilebileceği fark edilmiştir. Bu nedenle
de programlama eğitiminin mesleki teknik eğitim ve mühen­dislik
eğitimi ile sınırlı kalmasının mümkün olmadığı, daha erken
yaşlarda bireylere bu eğitimin verilmesi gerektiği, pek çok ülke
tarafından kabul görmüştür. Bu kitapta da erken yaşlarda bu eğitimi
alan öğrencilere programlama­nın hangi araçlarla, hangi yaklaşımlar
kullanılarak, hangi becerileri geliştir­meye dönük planlanması
gerektiği, eğitimin nasıl uygulanması gerektiği ve eğitim sonunda
nasıl değerlendirilmesi gerektiği tüm yönlerle tartışılmaya
çalışılmıştır. Ayrıca gerekli bölümlerde örnek öğretim
tasarımları da sunul­maya çalışılmıştır. Kitabın programlama
eğitimi veren veya bu alanda akademik çalışma yapan
meslektaşlarımıza, lisansüstü eğitim gören öğrencilerimize,
öğretmenlerimize ve öğretmen adaylarımıza katkı sağlayacağını
umuyoruz.

Kaynakça bölüm sonlarındadır.

9786057846907

Bağış


Programlama dilleri--

QA 76.6 / P76 2019

Ziyaretçi Sayısı

Destekleyen Koha