Eğitimde nitel araştırma desenleri / editörler Ahmet Saban, Ali Ersoy.

Katkıda bulunan(lar):Ersoy, Ali [editör] | Saban, Ahmet, 1965- [editör]
Materyal türü: KonuKonuLanguage: Turkish Yayıncı: Ankara : Anı Yayıncılık, 2019Baskı: 3. baskıTanım: xvi, 320 s. : şkl. ; 24 cmISBN: 9786051701141Konu(lar): Eğitim -- Araştırma -- Metodoloji | TrainingLOC classification: LB 1028 | E58 2019Özet: Nitel araştırma, belli olgu veya olayları kendi doğal ortamları içerisinde çok yönlü ve uzun süreli olarak derinlemesine incelemeyi gerektirir. Son yıllarda, nitel araştırma paradigmasıyla eğitimbilim alanında gerçekleştirilen çalışmalar artış göstermiştir, göstermeye de devam etmektedir. Diğer taraftan, bu çalışmaların nitel araştırma paradigmasının doğasına uygun olarak yürütülüp yürütülmediği hususu ise epeyce tartışmalıdır. Nitekim yıllar içerisinde alanyazında yer alan bazı nitel çalışmaların incelenmesi neticesinde, bu konuda bilgi eksikliğinden kaynaklanan bir kavram yanılgısının/karmaşasının olduğu anlaşılmaktadır. Bu kitapta, altı nitel araştırma deseni kuramsal temel bakımından ve uygulama örnekleriyle birlikte ayrıntılı olarak okuyucuya tanıtılmaktadır. Her okuyucunun da kolaylıkla fark edeceği üzere, kitapta tanıtılan nitel araştırma desenlerinin bazı ortak özellikleri olsa da, her nitel araştırma deseni olgu ve olaylara farklı bir felsefi/kuramsal perspektiften yaklaşmaktadır. Dolayısıyla, herhangi bir nitel araştırma sürecine başlamadan önce her bir araştırma deseninin sahip olduğu temel felsefi/kuramsal perspektifin araştırmacılar tarafından iyi kavranması gerekmektedir. Bu kitabın, özellikle lisansüstü düzeyde öğrenim gören ve nitel araştırma paradigmasıyla tez yazma sürecine girişmiş olan öğrencilere faydalı olacağı kanaatini taşımaktayız. Ayrıca, kitabın nitel araştırmaya ilişkin verilen lisansüstü derslerde bir başvuru eseri olarak rahatlıkla kullanılabileceği görüşündeyiz. Bu kitabın sahip olduğu ve onu diğerlerinden farklı kılan en önemli özellik ise, bölüm yazarlarının tanıttıkları her nitel araştırma desenine ilişkin kendi kişisel tecrübelerine (kendi araştırmalarından örneklere) sıkça atıfta bulunarak yer vermesidir. Bu yolla, herhangi bir nitel araştırma deseniyle yürütülen bir araştırma süreci esnasında karşılaşılabilecek olası durumlar ve bu durumlara ilişkin verilmesi gereken kararlar ilk elden tecrübeler ışığında okuyucuyla paylaşılmaktadır. Kitabın okuyuculara faydalı olması dileğiyle…
Bu kütüphanenin etiketleri: Kütüphanedeki eser adı için etiket yok. Etiket eklemek için oturumu açın.
    Ortalama derecelendirme: 0.0 (0 oy)
Materyal türü Geçerli yer Yer numarası Durum İade tarihi Barkod
Kitap Kitap OSTİM Teknik Üniversitesi Merkez Kütüphane
LB 1028 E58 2019 (Rafa gözat) Kullanılabilir 204234

Kaynakça bölüm sonlarındadır.

Nitel araştırma, belli olgu veya olayları kendi doğal ortamları içerisinde çok yönlü ve uzun süreli olarak derinlemesine incelemeyi gerektirir. Son yıllarda, nitel araştırma paradigmasıyla eğitimbilim alanında gerçekleştirilen çalışmalar artış göstermiştir, göstermeye de devam etmektedir. Diğer taraftan, bu çalışmaların nitel araştırma paradigmasının doğasına uygun olarak yürütülüp yürütülmediği hususu ise epeyce tartışmalıdır. Nitekim yıllar içerisinde alanyazında yer alan bazı nitel çalışmaların incelenmesi neticesinde, bu konuda bilgi eksikliğinden kaynaklanan bir kavram yanılgısının/karmaşasının olduğu anlaşılmaktadır. Bu kitapta, altı nitel araştırma deseni kuramsal temel bakımından ve uygulama örnekleriyle birlikte ayrıntılı olarak okuyucuya tanıtılmaktadır. Her okuyucunun da kolaylıkla fark edeceği üzere, kitapta tanıtılan nitel araştırma desenlerinin bazı ortak özellikleri olsa da, her nitel araştırma deseni olgu ve olaylara farklı bir felsefi/kuramsal perspektiften yaklaşmaktadır. Dolayısıyla, herhangi bir nitel araştırma sürecine başlamadan önce her bir araştırma deseninin sahip olduğu temel felsefi/kuramsal perspektifin araştırmacılar tarafından iyi kavranması gerekmektedir. Bu kitabın, özellikle lisansüstü düzeyde öğrenim gören ve nitel araştırma paradigmasıyla tez yazma sürecine girişmiş olan öğrencilere faydalı olacağı kanaatini taşımaktayız. Ayrıca, kitabın nitel araştırmaya ilişkin verilen lisansüstü derslerde bir başvuru eseri olarak rahatlıkla kullanılabileceği görüşündeyiz. Bu kitabın sahip olduğu ve onu diğerlerinden farklı kılan en önemli özellik ise, bölüm yazarlarının tanıttıkları her nitel araştırma desenine ilişkin kendi kişisel tecrübelerine (kendi araştırmalarından örneklere) sıkça atıfta bulunarak yer vermesidir. Bu yolla, herhangi bir nitel araştırma deseniyle yürütülen bir araştırma süreci esnasında karşılaşılabilecek olası durumlar ve bu durumlara ilişkin verilmesi gereken kararlar ilk elden tecrübeler ışığında okuyucuyla paylaşılmaktadır. Kitabın okuyuculara faydalı olması dileğiyle…

There are no comments on this title.

yorum yazmak için.

Ziyaretçi Sayısı

Destekleyen Koha