Materyal türü | Geçerli yer | Yer numarası | Durum | İade tarihi | Barkod |
---|---|---|---|---|---|
Kitap | OSTİM Teknik Üniversitesi Merkez Kütüphane | BP 185.5 B37 2017 (Rafa gözat) | Kullanılabilir | 204935 |
Kullanılabilir kapak resmi yok | ||||||||
BP 185 E75 2018 Erken dönem Osmanlı ilmiye teşkilatı kaynakları : XVI. yüzyıl Osmanlı ulema defterleri / | BP 185 E75 2018 EK. Erken dönem Osmanlı ilmiye teşkilatı kaynakları : XVI. yüzyıl Osmanlı ulema defterleri / | BP 185.5 B37 2017 Eserleri, fotoğrafları ve aileleriyle Osmanlı şeyhülislamları | BP 185.5 B37 2017 Eserleri, fotoğrafları ve aileleriyle Osmanlı şeyhülislâmları / | BP 185.7 .K57 2019 Gençler için sosyal medya ilmihali / | BP 186.36 .M34 2019 İsra ve mi'raç / | BP 186.4 G38 2018 İstanbul'da ramazan : Osmanlı İmparatorluğu'ndan çağdaş Türkiye'ye |
Eserin iç kapağı mevcut değildir.
Kaynakça: s. 433-443.
Osmanlı hukuk sitemi şer’i ve örfi olmak üzere iki esas üzerine kurulmuştur. Türk- İslam devlet geleneğinin devamı olan bu hukuki düzen, devletin mutlak yöneticisi olan padişaha şer’i hukukun dışında kalan örfi sahada kanun yapma yetkisi tanımışsa da, hiçbir zaman sınırsız yasama hakkı vermemiştir.
Bunun nedeni, oluşturulan kanunların hukuka uygunluğunun denetlenmesinin adaletin temel ilkelerinden biri olmasıdır.
Bu noktada şeyhülislamlık kurumu, bir İslam devleti olan Osmanlı’nın hem yönetim mekanizmasında çıkarılan yasaların dine uygunluğunu belirlemede hem de Müslümanların dini problemlerini çözmede en üst merci olarak kabul edilmiştir.
Mecmuaları, fikirleri ve hayır eserleriyle ilmi, mimari ve sosyal hayata büyük hizmetleri geçen şeyhülislamlar hakkında hazırlanmış bu çalışma; mezarları aile hazireleri ve eserlerine ilişkin çok sayıda çok sayıda görselde içermektedir.
There are no comments on this title.