Materyal türü | Geçerli yer | Yer numarası | Durum | İade tarihi | Barkod |
---|---|---|---|---|---|
Kitap | OSTİM Teknik Üniversitesi Merkez Kütüphane | LB 2341 E37 2020 (Rafa gözat) | Kullanılabilir | 205616 |
LB 2331.6 .V37 2022 C.1 Yükseköğretimde kurumsal akreditasyon / | LB 2331.6 .V37 2022 C.2 Yükseköğretimde kurumsal akreditasyon / | LB 2341 .C44 2019 Yükseköğretimin yönetimi / | LB 2341 E37 2020 Akademinin yönetimi : modern üniversite’de sorumlu kim? / | LB 2341 Y85 2019 Yükseköğretimin Örgütlenmesi : editör : Michael N. Bastedo ; Türkçesi: Emrah Saraçoğlu. | LB 2341.8 .T8 A48 2003 Özlenen üniversite yaşanan üniversite / | LB 2361 F73 2019 Üniversiteyi Yeniden Kurmak : 20. yüzyılda akademide dünya çapında değişmeler = Reconstructing the university : worldwide shifts in academia in the 20th century / $c David John Frank ; Jay Gabler ; çev. Emrah Saraçoğlu. |
Eserin özgün adı : Governing academia : Who is in charge at the modern university?
Kaynakça: s. 343-358.
Üniversitelerin yönetimi tüm ülkelerde en çetin ve temel konuların başında gelir. Üniversitelerin karmaşık örgütsel yapılarının ve temel amaçlarının değişerek her geçen gün farklı boyutlar kazandığı günümüzde, kurumun yönetimine ilişkin fikirler ve araştırmalar da gelişim halindedir. Bölüm ve fakülte idaresinden bütçe sorunlarına, mütevelli heyeti konularından öğrenci ve öğretim üyesi meselelerine kadar sayısız konu üniversitelerin yönetimi sorunları arasındadır. Üst düzey kararlara ilişkin konular ise stratejik düzeyde kaydadeğer sorumluluk tartışmalarını ihtiva etmektedir. Modern üniversite farklı düzey ve derecelerde yönetişim sorunları bulunan ve bunları aynı zamanda meşru üreticisi olduğu geçerli bilimsel bilgiler yoluyla çözme ikilemiyle yüz yüze bir kurumdur.Akademinin Yönetimi; yükseköğretim yönetimi alanında seçkin araştırmalarıyla tanınan bir grup öğretim üyesinin yetkin makalelerini içermektedir. Yükseköğretim yönetimi ve ekonomisi ile lisansüstü eğitimdeki değişimler üzerine önemli eserleri bulunan Ronald G. Ehrenberg tarafından derlenen eser, Amerikan üniversitelerini merkeze alarak konuyu pek çok boyutuyla incelemektedir. Konuyu araştıran uzmanlar kadar, üniversite yöneticileri ve mensupları tarafından da zevkle okunabilecek bu eser Yükseköğretim Çalışmaları dizisini de zenginleştiren bir mahiyete sahiptir.
There are no comments on this title.