Öğretim ilke ve yöntemleri / editör Süleyman Çelenk.

Katkıda bulunan(lar):Çelenk, Süleyman [editör]
Materyal türü: KonuKonuLanguage: Turkish Yayıncı: Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2019Baskı: 3. baskıTanım: 416 s. : şkl. ; 24 cmISBN: 9786053185598Konu(lar): Eğitim programları ve öğretim | Education programs and trainingLOC classification: LB 1027 | O37 2019Özet: Hiç unutulmaması gereken bir durum da, eğitimin bir bilim, öğretme eyleminin de bir sanat olduğu gerçeğidir. Bu düşünce bizi, öğretmenlik mesleğinin bir eğiticilik sanatı olduğu gerçeği ile yüzleştirir. İyi bir matematikçi olabilirsiniz, ama bu durum sizin iyi bir matematik öğretmeni olacağınız anlamına gelmez. Matematik öğretmeni olabilmeniz için, hiç şüphesiz güçlü bir matematik alan bilgisine sahip olmanız gereklidir. Ancak, matematik bilginizin yanında güçlü bir matematik öğretme sanatına da sahip olmanız gerekir. İşte bu noktadan hareket edildiğinde bu kitabın öğretme sanatı açısından önemi ortaya çıkmaktadır. Kitabın adı YöK'ün kur tanımlamalarındaki temel noktadan hareketle; "öğretim İlke ve Yöntemleri" olarak belirlendi. Ancak, kitabın içeriği dikkatle incelendiğinde, aynı adı taşıyan benzerlerinden önemli farklara sahip olduğu görülecektir. Eğitim; bir kasıtlı kültürleme aracı olarak programlı bir etkinliktir. O nedenle, benzerlerinden farklı olarak; eğitimde program tasarlama ve geliştirme sürecine bu kitapta özel bir yer verilmiştir. öte yandan öğrenme-öğretme etkinliğinin öğrencinin gelişim düzeyiyle uyumu gözetilerek, çeşitli gelişim kuramları, çocuk gelişimini temel ilkeleri, öğrenciyi öğrenme konularına istekli kılmak bakımından motivasyon konuları, öğrenme-öğretme etkinliğinin görsel ve işitsel gücünü artırmak bakımından eğitimin teknolojik boyutu ve yine öğrenme-öğretme sürecinde bir kontrol mekanizması ve öğrenciye geribildirim sağlama süreci olarak ölçme değerlendirme etkinlikleri kitapta önem verilen bölüm başlıkları olarak yer almıştır.
Bu kütüphanenin etiketleri: Kütüphanedeki eser adı için etiket yok. Etiket eklemek için oturumu açın.
    Ortalama derecelendirme: 0.0 (0 oy)
Materyal türü Geçerli yer Yer numarası Durum İade tarihi Barkod
Kitap Kitap OSTİM Teknik Üniversitesi Merkez Kütüphane
LB 1027 O37 2019 C.1 (Rafa gözat) Kullanılabilir 206304
Kitap Kitap OSTİM Teknik Üniversitesi Merkez Kütüphane
LB 1027 O37 2019 C.2 (Rafa gözat) Kullanılabilir 206305

Hiç unutulmaması gereken bir durum da, eğitimin bir bilim, öğretme eyleminin de bir sanat olduğu gerçeğidir. Bu düşünce bizi, öğretmenlik mesleğinin bir eğiticilik sanatı olduğu gerçeği ile yüzleştirir. İyi bir matematikçi olabilirsiniz, ama bu durum sizin iyi bir matematik öğretmeni olacağınız anlamına gelmez. Matematik öğretmeni olabilmeniz için, hiç şüphesiz güçlü bir matematik alan bilgisine sahip olmanız gereklidir. Ancak, matematik bilginizin yanında güçlü bir matematik öğretme sanatına da sahip olmanız gerekir. İşte bu noktadan hareket edildiğinde bu kitabın öğretme sanatı açısından önemi ortaya çıkmaktadır. Kitabın adı YöK'ün kur tanımlamalarındaki temel noktadan hareketle; "öğretim İlke ve Yöntemleri" olarak belirlendi. Ancak, kitabın içeriği dikkatle incelendiğinde, aynı adı taşıyan benzerlerinden önemli farklara sahip olduğu görülecektir. Eğitim; bir kasıtlı kültürleme aracı olarak programlı bir etkinliktir. O nedenle, benzerlerinden farklı olarak; eğitimde program tasarlama ve geliştirme sürecine bu kitapta özel bir yer verilmiştir. öte yandan öğrenme-öğretme etkinliğinin öğrencinin gelişim düzeyiyle uyumu gözetilerek, çeşitli gelişim kuramları, çocuk gelişimini temel ilkeleri, öğrenciyi öğrenme konularına istekli kılmak bakımından motivasyon konuları, öğrenme-öğretme etkinliğinin görsel ve işitsel gücünü artırmak bakımından eğitimin teknolojik boyutu ve yine öğrenme-öğretme sürecinde bir kontrol mekanizması ve öğrenciye geribildirim sağlama süreci olarak ölçme değerlendirme etkinlikleri kitapta önem verilen bölüm başlıkları olarak yer almıştır.

There are no comments on this title.

yorum yazmak için.

Ziyaretçi Sayısı

Destekleyen Koha