000 | 02115nam a22003017a 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20210119110414.0 | ||
008 | 210114b ||||| |||| 00| 0 tur d | ||
020 | _a9786059492300 | ||
037 | _nBAĞIŞ (ÖZEL KOLEKSİYON) | ||
040 |
_btur _aTR-AnOST _cTR-AnOST |
||
041 | 0 | _atur | |
050 | 4 |
_aBP 185.5 _bB37 2017 |
|
100 | 1 | _aBaşar, Serhat | |
245 | 1 | 0 |
_aEserleri, fotoğrafları ve aileleriyle Osmanlı şeyhülislâmları / _cSerhat Başar; editör, H. Halit Atlı |
246 | 3 | 0 | _aOsmanlı şeyhülislâmları |
260 |
_aİstanbul : _bİstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları, _c2017. |
||
300 |
_a444 s. : _bres.,tpkbsm.; _c27 cm |
||
490 | 0 |
_aKültür-Medeniyet serisi ; _v37 |
|
500 | _aEserin iç kapağı mevcut değildir. | ||
504 | _aKaynakça: s. 433-443. | ||
520 | _aOsmanlı hukuk sitemi şer’i ve örfi olmak üzere iki esas üzerine kurulmuştur. Türk- İslam devlet geleneğinin devamı olan bu hukuki düzen, devletin mutlak yöneticisi olan padişaha şer’i hukukun dışında kalan örfi sahada kanun yapma yetkisi tanımışsa da, hiçbir zaman sınırsız yasama hakkı vermemiştir. Bunun nedeni, oluşturulan kanunların hukuka uygunluğunun denetlenmesinin adaletin temel ilkelerinden biri olmasıdır. Bu noktada şeyhülislamlık kurumu, bir İslam devleti olan Osmanlı’nın hem yönetim mekanizmasında çıkarılan yasaların dine uygunluğunu belirlemede hem de Müslümanların dini problemlerini çözmede en üst merci olarak kabul edilmiştir. Mecmuaları, fikirleri ve hayır eserleriyle ilmi, mimari ve sosyal hayata büyük hizmetleri geçen şeyhülislamlar hakkında hazırlanmış bu çalışma; mezarları aile hazireleri ve eserlerine ilişkin çok sayıda çok sayıda görselde içermektedir. | ||
650 | 0 |
_aShaykh al-Islam _zTurkey _xHistory |
|
650 | 0 |
_aIslam and state _zTurkey _xHistory _y19th century |
|
651 | 0 |
_aTurkey _xHistory _y19th century |
|
700 | 1 |
_9166978 _aAtlı, H. Halit, _d1980- _eeditor |
|
907 | _0İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ | ||
942 |
_2lcc _cBK |
||
999 |
_c12055 _d12055 |